Tuesday 10 May 2016

Keindahan Perak Dari Sudut Saintifik Kepada Manusia / Silver


Keindahan Perak Dari Sudut Saintifik Kepada Manusia


Salah satu hasil manfaat perak adalah daripada ion perak,yang dijadikan air, sehingga dapat dimanfaatkan.

Penggunaan ion perak sudah mula mendapat tempat dalam kehidupan masyarakat luas, dan banyak nilai manfaat khusus untuk kesihatan manusia. Berikut adalah beberapa manfaat dari perak :

1. Dapat membantu melancarkan proses pencernaan. Ion perak dapat membantu melancarkan proses pencernaan pada tubuh anda. Hal ini dapat menghindarkan diri dari gejala-gejala gangguan pencernaan, seperti cirit-birit, sakit perut, buasir, dan sulit buang air besar.

2. Mengelak radiasi bebas. Manfaat perak kepada kesihatan yang diolah menjadi ion perak sangat baik untuk perlindungan diri dari radiasi bebas contohnya penggunaan peralatan-peralatan elektronik. Radiasi dapat menyebabkan berbagai macam penyakit, seperti kanser, dan juga dapat mencegah penuaan diri dan meningkatkan daya tahan tubuh.

3. Mengaktifkan kembali sel tubuh yang mengalami kerosakan. Manfaat lainnya dari ion perak adalah dapat membantu untuk mengaktifkan kembali sel-sel tubuh yang mengalami kerosakan.

4. Membina kembali sel tubuh. Selain membina sel tubuh yang mengalami kerosakan, ion perak juga dapat membantu untuk menguatkan sel-sel tubuh.

5. Dapat mencegah jangkitan kuman dan mempercepatkan proses penyembuhan luka. Ciri unik ini sesuai diterapkan sebagai satu langkah ikhtiar disamping ikhtiar-ikhtiar yang lain.

6. Mencegah penyakit seperti selsema dan batuk. Penyakit-penyakit ringan yang sering muncul, seperti selsema, batuk, dan gangguan kesihatan lain juga dapat dicegah dengan menggunapakai ion perak dalam kehidupan seharian.

No comments:

Post a Comment